donderdag 21 mei 2009

Zaterdag, 25 april. Zoals jullie al hebben kunnen lezen zijn we vandaag vroeg opgestaan. Half vijf is eigenlijk toch echt te vroeg voor mij. Om een uur of zes volgt ook de rest van de familie dus kan ik nu ook even de koffers uitpakken en ons lekker installeren in onze villa. Om een uur of acht gaat de telefoon over op de laptop en het is Saskia de zus van Jeroen die ons via Skype belt. Jeroen loopt met de laptop en de webcam het hele huis door om haar alles te laten zien. Toch wel handig om een laptop mee te hebben! Rond een uur of negen hebben we lekker ontbeten en rijden we naar het welkomst centrum. We registeren ons en we laten ons overhalen om morgen naar een of ander praatje te gaan luisteren. We krijgen dan een rondleiding bij Orange Lake Resort en ook een gratis ontbijt. Dit duurt ongeveer anderhalf uur en daarna krijgen we dan entree kaartjes voor Kennedy Space Center voor het hele gezin voor 30 dollar. Gierig als wij zijn zien we een gratis ontbijt en goedkope toegang wel zitten dus gaan we hiermee akkoord. We zijn benieuwd!! Vervolgens gaan we nog even naar de Wallmarkt voor wat boodschappen en daarna wordt de route ingezet naar de Prime One Outlet. We zijn erg goed geslaagd en weten nu al zeker dat we hier nog een keer naartoe terug gaan. Om een uurtje of vier zijn de jongens het redelijk zat en willen ze zwemmen. We gaan dus weer terug richting villa. We stoppen nu bij de target om eten te halen wat we vanmorgen niet mee konden nemen omdat het anders de hele dag in de auto zou staan. Vervolgens komen we om half zeven bij onze villa terug. Als ik de sleutel in de voordeur doe merk ik echter dat hij niet open gaat???? Wat blijkt.... Jeroen heeft vanmorgen de voordeur aan de binnenkant op slot gedraaid en daarna de garage deur dichtgetrokken. De sleutel die we hebben doet het echter niet in het tweede slot en nu hebben we dus een probleem. Het gevloek is in heel Orlando en omstreken te horen en de stemming is echt heel gezellig! We besluiten om terug te gaan naar het Welcome home centrum maar dat is natuurlijk al dicht. Dan moeten we maar even bellen. We weten echter de landcode niet en via Jeroen zijn mobiel kunnen we het nummer niet bellen. Het humeur is nu tot het nulpunt gedaald en we gaan op zoek naar een publieke telefoon. Ik spreek daarna een bericht in en na een paar minuten worden we teruggebeld. We krijgen te horen dat er een locksmit zal komen maar dat alle kosten voor ons zelf zijn! Nou dat moet dan maar want ondertussen wil ik gewoon de villa in en lekker op mijn kont zitten. We staan nog een poosje voor de deur te wachten als we het toch maar eens via de achterkant proberen. Jeroen klimt over een hekje en je voelt hem al aankomen...... De sleutel past gewoon op de achterdeur!!!!!! We staan dus gewoon weer binnen en ik ga snel de locksmit weer afbellen. Na een hoop gehakkel en excuses in mijn beste engels krijg ik het voor elkaar dat de beste man niet komt dus is dat probleem weer opgelost. We komen er nu ook achter dat het slot op de deur gewoon stuk is en we er daarom dus niet in konden. Van buiten af kun je dit slot gewoon niet open krijgen en dat zullen we morgen dus wel even gaan melden. Daarna toch nog maar even zwemmen en rond 21.00 gooien we de jongens in bed. IK denk dat ik snel zal volgen want ik ben kapot. Het was weer een echte dag voor ons zullen we maar bedenken. Nu maar hopen dat verder alles goed gaat. Ik ga morgen proberen om wat foto,s te plaatsen maar moet even uitzoeken hoe dit moet. Hoop dat het zo wat duidelijker te lezen is! Groeten Wendy.

Geen opmerkingen: